fbpx

Hier vindt u een overzicht van onze artikelen

Harada; is dit de menselijke kant van lean?

Harada; is dit de menselijke kant van lean?

De kracht van de harada methode heb ik zelf mogen ervaren. Ik had al jaren de wens om vanuit Q4All ook online trainingen op het gebied van lean en kwaliteit aan te bieden. Er was echter altijd een excuus om dit niet te doen, de techniek was te moeilijk, geen tijd...

Lees meer
Doe jij de juiste dingen?

Doe jij de juiste dingen?

Draagt elk verbeterinitiatief in de organisatie bij aan het succes van de organisatie? En is voor iedereen duidelijk wanneer een initiatief bijdraagt aan het succes? In dit artikel leg ik je uit hoe je in 5 stappen eenvoudig inzicht krijgt in welke acties bijdragen...

Lees meer
Hoe ervaart de klant verspilling?

Hoe ervaart de klant verspilling?

Ik heb mij, als ‘lean believer’ zeer verbaasd over de verspillingen bij een grote uitvaartorganisatie. Ik neem jullie graag mee in mijn ervaringen. De casus gaat over de verspillingen bij het regelen van het afscheid van mijn moeder. Bij het opbaren vroeg een...

Lees meer
Op naar de top met meer dan 300 mensen! Waarom eigenlijk?

Op naar de top met meer dan 300 mensen! Waarom eigenlijk?

Vrijdag 16 september deed ik mee met “de Colsensation” en ben ik met team Q4All de Mont Ventoux opgegaan. Op naar de top! Waarom eigenlijk? Wat is de motivatie om hieraan de beginnen? Wat is de motivatie in de voorbereiding? Wat is de motivatie om te starten op de dag...

Lees meer
In 5 stappen naar een optimale werkplekorganisatie

In 5 stappen naar een optimale werkplekorganisatie

Als basis voor verbetering is een stabiele basis nodig. Om dit te realiseren pas je de 5S-methode toe.
5S is een methode om in 5 stappen tot een nette, geordende, gestandaardiseerde en veilige werkomgeving te komen.

Lees meer
Wat levert continu verbeteren op?

Wat levert continu verbeteren op?

De achtste verspilling binnen lean management noemen we “skills”. We bedoelen hiermee onbenutte creativiteit. Medewerkers  tonen in dit geval niet of nauwelijks eigenaarschap en nemen geen verantwoordelijkheid om de kansen voor verbetering die zij zien om te zetten in...

Lees meer
Maak jij het verschil?

Maak jij het verschil?

Eind vorig jaar hoorde ik een zeer bijzonder en inspirerend verhaal van Jaap Bressers over zijn ervaringen na een ernstig duikongeval. Met overtuiging bracht hij de boodschap over dat het in zijn reis hele kleine dingen waren die het verschil hadden gemaakt voor hem. ...

Lees meer
Share This